JAK ZNALEŚĆ DOBRE BIURO KSIĘGOWE? – Zobacz
Prowadzenie działalności gospodarczej to zajęcie pełne wyzwań i obowiązków. Odpowiednie prowadzenie księgowości firmy to podstawa jej prawidłowego funkcjonowania, a do tego niezbędny jest wybór dobrego biura rachunkowego. Podpowiadamy, jak wybrać dobre biuro księgowe.
Kwalifikacje księgowych / biura księgowego
Do 10 sierpnia 2014 roku chcąc zajmować się zarobkowym prowadzeniem ksiąg rachunkowych, należało posiadać Licencje Ministra Finansów. Obecnie, aby otworzyć biuro nie wymagane są żadne uprawnienia – biuro księgowe może otworzyć każdy. W związku z tym warto sprawdzić czy księgowy posiada wymagane kwalifikacje. Można to zrobić sprawdzając czy księgowa posiada:
Licencja Ministra Finansów – certyfikat księgowy. Aktualnie nie jest już obowiązkowa, natomiast wielu księgowych z długoletnim stażem posiada dokument wydany przez ministerstwo finansów. Obecnie licencja ta jest jednym z wielu dokumentów, która potwierdza zdobycie odpowiednich kwalifikacji. Polecamy: https://znany-ksiegowy.pl/malopolskie
Certyfikaty Centrum informacji Księgowej. Organizacja zajmuje się certyfikowaniem biur rachunkowych i księgowych. Przeprowadza egzaminy dla księgowych i weryfikuje biura rachunkowe pod kątem określonych kryteriów, nadając odpowiedni certyfikat. Informacje o certyfikowanych księgowych i biurach rachunkowych udostępnia przedsiębiorcom na www.cik.org.pl, tworząc największa tego typu siedzibę w kraju.
Potwierdzenia szkoleń i kursów księgowych. Kursy oraz szkolenia, które przebyła księgowa informują klienta, że właściciel biura rachunkowego poszerzai aktualizuje swoją wiedzę. Jest to bardzo ważne szczególnie w branży księgowej, w której przepisy zmieniają się bardzo często.
Ubezpieczenie OC na działalność biuro rachunkowego
Ubezpieczenie OC na działalność biura rachunkowego, powinno być obok umiejętności, podstawowym warunkiem przy wyborze usług księgowych. Ubezpieczenie chroni Twoją działalność od odpowiedzialności finansowej za ewentualne błędy biura rachunkowego. Reguła jest prosta, czym większa kwota ubezpieczenia tym lepiej. Należałoby zapytać księgową o wysokość ubezpieczenia i czy oprócz podstawowego zabezpieczenia posiada rozszerzoną polisę np. o ubezpieczenie kadr i płac, będzie to istotne w przypadku, gdy zatrudniamy {pracownika|pracowników